تبلیغات
آموزش دروازبانی - تمرین 1
آموزش دروازبانی
تمرین 1

مقدمه:

در ابتدا لازم است که این نکته را ذکر کنم که این تمرینات برای دروازه بانانی است که اولا بدن آنها آماده است و کار دروازه بانی حداقل را می دانند. و در این قسمت سعی می شود که به امید خدا از تمرینات سبک شروع کرده تا به تمرینات مشکل و سخت برسیم.

 

تمرینات فردی:

 

قبل از هر چیز لازم است که دروازه بان یک لباس مناسب را تهیه کند که شامل کفش فوتبال، دستکش و لباس می باشد که در مورد لباس دروازه بانی بهتر است که در زمستان از لباس ذخیم و شلوار گلری استرج استفاده کرد زیرا باعث می شود که بدن سریع تر گرم شود ودمای بدن برای مدت طولانی تری باقی بماند که باعث می شود تا گلر کمتر مصدوم شود و کارایی آن بیشتر شود. وهمچنین بهتر است تا از لباس های تیره استفاده کرد تا گرما زودتر جذب بدن شود اما اگر گلری لباس تیره دوست ندارد می تواند زیر لباس دروازه بانی خود یک تیشرت یا لباس تیره بپوشد. در مورد شلوار  یا شورت هم به همین صورت می باشد البته اینها بهتر است که تیره باشند چون هم دیرتر کثیف می شوند و هم باعث می شود تا گلرهایی که قد کوتاه دارند بدن آنها را بلندتر نشان دهد.

در مورد استوک (کفش فوتبال) باید حتما فیکس پا باشد نه کوچک و نه بزرگ تا در ضربات شوت گلر مشکلی ایجاد نشود و از استوک با پرچ های پیچی آهنی هرگز استفاده نشود و کفش باید استاندارد و جنس آن زیاد خشک نباشد.

در مورد دستکش هم بهتر است با هر دستکشی که گلر با آن راحتر است استفاده کند اما بهتر است که دستکش فیت دست باشد یعنی کاملا قالب دست باشد تا در توپ های هوایی مسلط تر عمل کند.

حال به شرح تمرینات می پردازیم.


اول باید گلر خود را به خوبی گرم کند که اول لازم است که با دویدن آرام حدود 10 دقیقه

 

آغاز کند سپس کم کم گام های خود را سریع کند یعنی گام بلند نه سرعتی که این باید حدود 2-3 دقیقه باشد بعداز اینها باید کم کم سرعت را کم کرد تا ضربان قلب آرام شود و بعداز آن حرکات کششی را انجام داد که بهتراست این حرکات را از بالا به پایین انجام داد. هر چقدر گلر حرکات کششی انجام دهد به نفع او می باشد زیرا هم انعطاف او را بالا می برد و هم باعث خوب گرم شدن عضلات خود می شود.

لازم به ذکر است هنگامی که می خواهیم تمرین گلری انجام دهیم نباید بیشتر ازحد دویدن را انجام داد چون باعث خستگی گلر می شود و این کار را باید در روزی که می خواهیم کار بدن سازی انجام دهیم انتقال دهیم.

بعداز انجام حرکات کششی گلر باید خود را با توپ گرم کند، بدین صورت که توپ را در دست بگیرد چندین با ر به زمین جلوی خود بزند و تا توپ به سینه او رسید آن را با دو دست به صورتی که دو دست حالت w انگلیسی پیدا کند جمع کند سپس توپ را بلند تر بزند تا توپ از سینه او بالاتر رود تا آن را در هوا جمع کند این دو کار باید هر کدام حدود 10 دقیقه انجام شود. و بعد حرکات زیر را انجام دهد:

-         توپ را دور سر خود از راست و چپ 10 بار بچرخاند.

-         توپ را از بین کمر از راست و چپ 10 بار بچرخاند.

-         پاها را از عرض شانه بیشتر باز کرده و توپ را به حالت 8 انگلیسی از چپ و راست با سرعت هر چه تمام 20 بار بچرخاند.

-         پاها را باز کرده( بیشتر از شانه ) سپس توپ را به آرامی از بین پاها یک بار ازسمت پای راست و یک بار از سمت پای چپ رد کند و سپس بچرخد( از همان طرفی که توپ را رد کرده ) و وقتی توپ حدود یک متر از بین پاها رد شد بچرخد و سریع آن را جمع کند.

-         تو پ را در سمت راست بدن در فاصله 2 متری گذاشته و 10 بار روی آن توپ دایب کوتاه بزند و آن را طوری که دستها پشت توپ و کشیده است با دو دست لمس کرده و همین کار را تکرار کند. برای سمت چپ هم همین کار را انجام دهد.

لازم به توضیح است که در گرفتن توپ زمینی باید پایی که سمت توپ است کمی خم شودو حدود 30cm جلو بیاید و سریع آن را بشکاند و توپ را در جلوترین نقطه بگیرد.

- روبروی دیوار ایستاده ( به فاصله نیم متری) سپس توپ را محکم با دو دست روبروی صورت به دیوار زده و توپ را به شکل w گرفته و این حرکت را تا آنجا که می توانیم انجام دهیم زیرا بسیار مفید است در گرفتن توپهای ارسالی به روی دروازه و همچنین پنجه های دست را قوی می کند. لازم به ذکر است که  این حرکت باید با در جا زدن پاها انجام شود هر چقدر این  حرکت را سریع تر انجام دهیم بهتر است.

نوشته شده توسط مسعود در یکشنبه 11 بهمن 1388 و ساعت 02:14 ب.ظ [+] | نظرات ()
ویرایش شده در تاریخ - و ساعت-

All Rights Reserved 2005-2006 © http://darvazebane.mihanblog.com